A Közösség szerepe
A Közösség szerepe, hogy biztosítsa az EMAS helyes bevezetését, értékelje és terjessze a rendszert az Európai Unió szintjén. A tagállamoktól információkat kap a rendszer használatáról, aminek alapján megállapítja, hogy milyen további intézkedésekre van szükség abból a célból, hogy a részvétel növekedjen, különösen a kis- és közepes vállalatok körében. A Közösség elősegíti az együttműködést a tagállamok között és az érdekelt felekkel való kapcsolatban azáltal, hogy útmutatókat dolgoz ki, hogy biztosítsa az EMAS bevezetésének egységes feltételeit minden tagállam részére. A Közösség kezeli a nyilvántartott hitelesítők és EMAS szervezetek listáját, honlapot tart fenn és kiadványokat készített.
- Bővebb információ: A Rendelet és Útmutatók a Jogszabályok menüpontban.
A tagállamok felelősek az adott országban az EMAS intézményrendszerének kiépítéséért, és gondoskodniuk kell arról, hogy a rendszer bevezetéséhez szükséges információk az érdeklődők számára rendelkezésre álljanak. Kijelölik és felügyelik az Illetékes ületeket és az Akkreditáló ületet, és útmutatókat dolgoznak ki a szervezetek nyilvántartásba vételéről, a nyilvántartott szervezetek nyilvántartásának felfüggesztéséről és törléséről. Mindegyik tagállamnak ki kell dolgoznia útmutatókat az EMAS rendelet szerinti nyilvántartás feltételeiről. A tagállamok elősegítik a vállalatoknak és egyéb szervezeteknek az EMAS-ban való részvételét és kiemelten támogatják a kis- és közepes vállalatok (kkv-k) részvételét a rendszerben.
Az Article 14 Committee az EMAS irányító bizottsága (Steering Committee), melyben a Bizottság elnököl, képviselve vannak a tagállamok és az érdekelt csoportok: ipar, szakszervezet, környezetvédelmi civil szervezetek stb. A Committee évente többször is ülésezik, hogy felmérje az EMAS bevezetésének gyakorlati tapasztalatait. Feladatai közé tartozik a rendeletek értelmezése, keresi a legjobb gyakorlatot a rendszer bevezetésének támogatására, elveket dolgoz ki a védjegy használatára, felülvizsgálja és frissíti a rendelet mellékleteit.
|
 |